FREN GÜRÜLTÜSÜ VE TİTREŞİM ARAŞTIRMASI

Tamamlanmış Proje

ÖZET

Fren gürültüsü titreşimi ve sertliği konusundaki bu kapsamlı araştırma programı (Brake NVH), gıcırtı, sürünme ve titreşim gibi yaygın BNVH sorunları için gürültü üretme mekanizmalarının yanı sıra, sürtünme malzemelerini karakterize etmek için sürtünme malzemelerini karakterize etmek için ölçüm tekniklerinin geliştirilmesini kapsayan araştırma konularını kapsamaktadır. fren sesine neden olmak için. Bu laboratuvarda yapılan araştırmalar, çeşitli yayınlara ve patentlere yol açan çok sayıda keşifle sonuçlanmıştır.

En basit haliyle, bir otomobil freni bir kaliperin her iki tarafına monte edilmiş iki pabucuyla dönen bir disk olarak düşünülebilir. Hidrolik basınç uygulandığında, pedler dönen diske temas eder ve sürtünme yoluyla yavaşlar. Frenler, kinetik enerjiyi ısıya dağıtmak için tasarlanmıştır. Bununla birlikte, kinetik enerjinin bir kısmı fren ve kaliperin (ve bazen süspansiyonun) titreşimlerine girer. Uçak frenlerinde, tekerleğe bağlı rotorları durdurmak için halka şeklindeki disk yığınları birbirine sıkılır.

Frenlerin gözlenen dinamik tepkileri, titreşim modlarının herhangi bir kombinasyonunun rezonant uyarılmasından kararsızlıklara kadar uzanmaktadır. Bu gibi farklı titreşim tepkileri, farklı tasarım, işletme ve çevresel koşullarla ilişkilidir. Görünüşe göre aynı çalışma koşullarında bile titreşim tepkilerinin tekrarlanabilirliği eksikliği, frenlerin ve diğer sürtünme uyarımlı dinamik sistemlerin ortak bir özelliğidir. Gözlemler, frenler gibi sürtünme kaynaklı sistemlerin dinamik tepki özelliklerinin nem gibi çevreye ve normal basınç gibi çalışma parametrelerine karşı çok duyarlı olduğunu göstermektedir. Normal basınçtaki küçük bir değişiklik, titreşim tepkisinin kaotik olana harmonik olandan değişmesine neden olabilir.

Fren Gürültüsü ve Titreşim Araştırması